מכונאות
צבע ופחחות
חשמלאות וניזוג אויר
העברת טסטים
שיפוץ גירים אוטומטיים
 

להזמנת תור

מלא את הטופס

שם מלא
סוג רכב
טלפון
סיבת הפנייה
מילת בטחון

 טיפים

  • בדיקת מים ברכב כשבודקים מים במערכת המים, חשוב לבדוק את המים גם ברדיאטור עצמו ולא רק במיכל העיבוי. חשוב מאד!!! לא לפתוח את מכסה הרדיאטור כשהמנוע חם אלא רק לפני תחילת הנסיעה. 
  • הטיפול במצבר חשוב כדי לשמור על אורך חיים מירבי ועל פעולתו התקינה. יש לבדוק מדי פעם, את גובה המיים במצבר ובאם חסר להוסיף מיים מזוקקים כך שיכסו מעט את הלוחות שבתוך המצבר. חוסר מיים גורם "למותם" של לוחות המצבר האמורים להיות פעילים. כמו כן יש לשמור על נקיון פני המצבר ונעלי כבל המצבר. את קוטבי ונעלי כבל המצבר ניתן לנקות ע"י סמרטוט לח במיים, להורדת הקורוזיה שהצטברה ולמרוח שכבת מגן דקה של גריז.
  • התחממות מנוע סיבות רבות גורמות להתחממות מנוע הרכב כנזילת מיים, משאבת מיים פגומה, מאורר מצנן (רדיאטור) ומערכת הפעלתו אינם תקינים, מצנן סתום ועוד ועוד. התחממות מנוע עלולה לגרום לנזק נלווה למנוע או לראש המנוע ולכן יש מייד לאתר ולתקן את הגורם להתחממות. אם התחממות המנוע מהירה, אין לנסוע ברכב אלא לגוררו למוסך כדי להמנע מנזקים יקרים נוספים.
  • לכאורה החלפת נורות ברכב הנה פעולה פשוטה. ברכב מודרני וחדיש לפעמים הגישה צפופה וקשה להחלפת נורות. נורה ראשית שלא הורכבה במקומה כראוי תגרום לפזור אור לקוי וסנוור הנהגים שממול. לאחר החלפת נורה ע"י הנהג או שלא ע"י מקצוען מחייבת בדיקה להרכבה נכונה אצל חשמלאי רכב. כדאי גם לבדוק את כוון הפנסים הראשיים.
  • נוזל קירור במנוע הרכב במערכת קרור המנוע יש להקפיד שיהיה נוזל קרור ולא מיים בלבד. כל יצרן רכב ממליץ על נוזל קרור המתאים למנועיו. בנוזל קרור זה יש חומרים משמנים, מעכבי חמצון וקורוזיה, חומרים הגורמים להעלאת נקודת הרתיחה שלהם וכו'. נוזל הקרור שומר על חלקי האלומיניום וראש המנוע בעיקר מאכולם ע"י קורוזיה הנגרמת ממיים רגילים.
  • החלפת נוזל בלמים בהוראות יצרן הרכב מצויין מתי יש להחליף את נוזל הבלמים המאבד מיכולותיו עקב ספיחת לחות אליו. דבר זה הנו חשוב כי כושר בלימת הרכב עלול להפגע מנוזל בלמים ישן. חשיבות רבה יש להחלפה לנוזל הבלמים הנכון ויש להתיחס לכך בגלל ההיבט הבטיחותי.
  • רצועת תזמון יש להחליף בכפוף להוראות יצרן הרכב, לפי הק"מ שעבר הרכב או לפי זמן שחלף. רצועה שפעלה מעט ק"מ אך הנה ישנה, לפי הזמן שנקב היצרן, מתייבשת ונסדקת ועלולה להקרע האמצע הנסיעה, דבר, שבחלק מהרכבים, עלול לגרום לנזקים נלוים יקרים למנוע הרכב.
  • מומלץ לבצע טפול תקופתי לרכב במוסך המכיר את סוג הרכב הנדון. מוסך בזה ידע היכן נקודות התורפה המחייבות התיחסות, מה הן הוראות היצרן להחלפת חלקים שונים ומתי. טפול טוב כולל גם בדיקה של מצב בלמים, צנורות בלם, צנורות מיים והדוקם, רצועות שונות במנוע, מצב בולמי זעזועים, בדיקת דליפות וכו'.
  • נתיך נשרף עקב קצר או זרם גבוה מדי שעבר דרכו. לאחר החלפת נתיך שרוף יש לאתר הגורם לשריפתו. לפעמים הגורם הנו קצר רגעי שחלף (וקשה לאתרו) או רכיב חשמלי שצורך יותר מדי זרם.
  • אחזקת המזגן בחורף יש להפעיל, אחת לשבוע את המזגן למשך כ 10 דקות כדי שהשמן המעורב בקרר (גז) ישמן את חלקי המערכת וביחוד את אטם ציר המדחס כדי שלא יתייבש מחוסר שמוש. לקראת הקיץ רצוי לגשת למוסך או מזגניסט, לבצוע שטיפה במיים של מעבה המזגן מבוץ ולכלוך שדבקו בו וסותמים את זרימת האויר דרכו דבר הגורם לירידת כושר קרור המזגן.
  • צפוי אקרילי חיצוני לרכב מהווה שכבת מגן המונעת הדבקות ונזקים מלשלשת צפורים, שרף עצים, דבק אורנים וכו'. רצוי לבצעו פעמיים בשנה.

03-5495728 - מוסך הצבי  | 03-5473379 - סניף מוסך הצבי "אוטו אדיב"  | hazvi2008@bezeqint.net |  החרש 8 א.ת. נוה מגן, רמת השרון 47262

דף הבית | אודות | צור קשר

© כל הזכויות שמורות למוסך הצבי

Tivonet